środa, 9 stycznia 2013

Tsunami w Tajlandii w 2004 r. przeniesiony na ekran

    Na Prasową Projekcję filmu „Niemożliwe” zostałam zaproszona dość nieoczekiwanie. Oczywiście z przyjemnością zaproszenie przyjęłam, uznając to za swego rodzaj wyróżnienia.

w kinie Atlantic
     Do takiego rodzaju imprez zawsze idę przygotowana. Luknęłam w internet co o tym filmie piszą. Komentarzy tak różnych jest wiele, tyle ile komentujących. No cóż każdy patrzy na temat ze swojego punktu widzenia. Osobiście bardzo lubię filmy oparte na faktach. Tsunami to chyba najgroźniejsza dla człowieka katastrofa tak emocjonalna, bytowa jak i społeczna. Ogromne przeżycia pozostawiają wielką traumę w ludziach.

Przed projekcją zostałam mile powitana przez Panią, która mnie zaprosiła i orzekła, że jestem jej specjalnym gościem. Super.

słowo wstępne P. Grzegorz Gruca
Przed projekcją tzw. słowo wstępne wygłosił Pan Grzegorz Gruca – reprezentujący Polską Akcję Humanitarną. Opowiadał jak to wygląda w rzeczywistości, jak odbija się na psychice i w konsekwencji na decyzjach ludzi którzy tsunami przeżyli.

Po kilku minutach projekcji przy wtórze fenomenaalnej muzyki i przepięknej scenografii zrządzeniem losu nastąpiła awaria w projekcji. Trwało to kilka minut, po czym wznowiono wyświetlanie ale ktoś się nie dopatrzył, że nie ma napisów. Tak więc oglądałam film w wersji angielskiej. Oczywiście po sytuacjach i scenach domyślałam się treści.

scena z filmu
Reżyseria filmu zasługuje na wielkie brawa. Nie jest łatwo realne tematy przenieść na ekran. Bohaterowie filmu, turyści, małżeństwo z 3 synami spędzało tam Boże Narodzenie. Prezenty, radość z wypoczynku została gwałtownie przerwana ogromną falą tsunami. Rodzina została rozdzielona. Matka z najstarszym synem cudem się odnaleźli. Oboje ranni chociaż matka bardziej walczyli o przetrwanie. Nie mając pojęcia czy mąż bohaterki i jej dwóch młodszych synów żyje cieszyła się z ocalenia Lucasa – najstarszego syna. Kiedy trafiła do szpitala Lucas rozpoczął poszukiwania rodziny. Bohaterka jest z wykształcenia lekarzem więc konsekwencje takiej tragedii tkwiły w jej świadomości.

Najbardziej wzruszyłam się kiedy okazało się że tak pozostałe dzieci jak i ich ojciec żyją i poszukują się wzajemnie. Dzieje się to w szpitalu, gdzie dosłownie mijają się o krok. Od razu pomyślałam, niech się odnajdą. Generalnie rzecz ujmując w obliczu takich tragedii ludzie są dla siebie ogromnym wsparciem, a rodziny doceniają wzajemną miłość, szacunek i przywiązanie. Osobiście polecam film wszystkim, którzy uważają swoje życie za nieudane, zmarnowane. Jeśli czytelniku, masz stałą pracę, dach nad głową i cokolwiek do garnka nie narzekaj. Innym jest gorzej.

9 komentarzy:

  1. Klik dobry:)
    To za mało po mojemu. Można mieć stałą pracę, dach nad głową i pełny garnek, a życie może być jednym wielkim piekłem. Potrzebne jest jeszcze, a raczej przede wszystkim zdrowie, miłość, poczucie bezpieczeństwa, wolność...

    Oglądałam zwiastun filmu. Straszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jest bardzo realistyczny. Oczywiście że życie może być piekłem, a miłość, poczucie bezpieczeństwa, wolność jest podstawą naszej egzystencji. Masz rację, praca i pełen garnek czy dach nad glową tego nie gwarantuje. Ja w filmie podziwiałam z jakim kunsztem reżyserskim ten film przygotowano. Chwilami miałam wrażenie, że ta fala tsunami zmiecie mnie z sali.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Na ekranie laptopa to samo odczułam, gdy fala tsunami wpadała do hotelowego ogrodu z basenem, w którym się kapali ludzie, a co dopiero w kinie na wielkim ekranie.

      Usuń
    3. to prawda Elu, Dzięki współczesnej technice wszystko na ekranie można urealnić. Ale pod słowem, efekty specjalne są rewelacyjne.

      Usuń
  2. Mnie się podoba Twoja pointa tej notki.Święta prawda. Nauczmy się cieszyć z tego co mamy miast narzekać. A mamy nieporównywalnie wiele...
    Dobrze, że pokazano taką tragedię. Na pewno robi wielkie wrażenie i przypomina jak bezradni jesteśmy wobec natury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakiekolwiek film niesie przesłanie warto takie tragedie pokazywać właśnie bezradność wobec takiej tragedii, ale też jak ludzie potrafią ze sobą w takim obliczu współpracować. Mnie ten film bardzo emocjonalnie wzruszył, ale też pozwolił na pewne aspekty codziennego naszego życia spojrzeć inaczej. Zmusza chce czy nie do refleksji.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. To sie trafiła atrakcja ciekawa:)

    Pozdrowienia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaproszenie spadło na mnie znienacka, ale jestem zadowolona bo film jest świetny. Najważniejsze, że zmusza do refleksji i przemyśleń.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Α peгson еssentially lend a hаnd to make
    sіgnificantly аrticlеs I'd state. This is the very first time I frequented your web page and so far? I amazed with the analysis you made to create this actual post incredible. Great process!

    my weblog :: unlock apple iphone

    OdpowiedzUsuń

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w okienku NAZWA wpisać nick i w okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...